- Adalar Belediye Başkanı Ali Ercan Akpolat örgüt kurma ve rüşvet suçlamalarıyla adli makamlarca tutuklandı.
- Silifke Belediye Başkanı Mustafa Turgut aynı suçlamalar kapsamında savcılık ve mahkeme kararıyla tutuklanarak cezaevine gönderildi.
- İçişleri Bakanlığı yasal mevzuat uyarınca her iki belediye başkanı hakkında görevden uzaklaştırma kararı uyguladı.
- Kararların Anayasa ve Belediye Kanunu'nun ilgili maddelerine dayanılarak geçici bir tedbir amacıyla alındığı açıklandı.
İçişleri Bakanlığı tarafından yapılan resmi açıklamaya göre Adalar Belediye Başkanı Ali Ercan Akpolat ve Silifke Belediye Başkanı Mustafa Turgut görevlerinden uzaklaştırıldı. Haklarında yürütülen adli soruşturmalar ve mahkemece verilen tutuklama kararları üzerine bakanlık yasal yetkisini kullanarak geçici tedbir kararı aldı.
Adalar Belediye Başkanı adli soruşturma kapsamında tutuklandı
Adalar Belediye Başkanı Ali Ercan Akpolat hakkında yürütülen geniş çaplı adli soruşturmada yeni bir gelişme yaşandı. Akpolat, "Suç İşlemek Amacıyla Örgüt Kurma ve Rüşvet Almak" suçlamalarıyla karşı karşıya kaldı.
İstanbul Anadolu 3. Sulh Ceza Hâkimliğinin 23.06.2026 tarihli ve 2026/711 sorgu numaralı kararıyla Akpolat'ın tutuklanmasına karar verildi. Bu gelişmenin ardından İçişleri Bakanlığı idari mekanizmayı devreye soktu.
Silifke Belediye Başkanı hakkında da rüşvet ve örgüt suçlaması var
Benzer bir hukuki süreç Mersin'in Silifke ilçesinde de eş zamanlı olarak yürütüldü. Silifke Belediye Başkanı Mustafa Turgut hakkında da aynı suç maddeleri üzerinden yasal işlem başlatıldı.
Turgut, "Suç İşlemek Amacıyla Örgüt Kurma ve Rüşvet Almak" suçları nedeniyle yürütülen soruşturma kapsamında adliyeye sevk edildi. Silifke Cumhuriyet Başsavcılığının 22.06.2026 tarihli ve 2026/2236 sorgu numaralı kararıyla Turgut'un tutukluluk hali kesinleşti.
İçişleri Bakanlığı yasal mevzuata dayanarak görevden uzaklaştırdı
Peş peşe gelen tutuklama kararlarının ardından İçişleri Bakanlığı her iki belediye yönetimi için de resmi adımını attı. Kamu hizmetlerinin aksamaması ve soruşturmanın selameti için idari tasarruf uygulandı.
Belediye başkanları, "Anayasa’nın 127’nci maddesi ile 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 47’nci maddesi uyarınca, geçici bir tedbir olarak İçişleri Bakanlığınca görevlerinden uzaklaştırılmıştır." denilerek açığa alındı. Sürecin hukuki normlara uygun olarak geçici bir önlem niteliği taşıdığı vurgulandı.

