2026 FIFA Dünya Kupası D Grubu ikinci maçında Paraguay ile karşı karşıya gelen A Milli Takım, sahadan 1-0 mağlup ayrılarak gruptan çıkma şansını kaybetti. Yaşanılan süreçten dolayı derin bir üzüntü duyduğunu belirterek sözlerine başlayan Vincenzo Montella, “Milletimiz adına büyük beklentiler vardı. Bizim de beklentilerimiz büyüktü. TFF adına da çok üzgünüm, nasıl çalıştıklarını biliyorum,” dedi. Türkiye Futbol Federasyonu ve futbolcuların yoğun bir çalışma dönemi geçirdiğini hatırlatan deneyimli çalıştırıcı, “35 yıldır futboldayım, normalde 50 yılda bir denk gelir ama bize 2 maçta denk geldi,” diyerek nadir görülebilecek bir şanssızlıkla karşılaştıklarını söyledi. Montella, “İki maçta 65 şut var. Topla oynamayı söylemiyorum bile. Kader bizden yana değildi,” sözleriyle sitemini dile getirdi.
Santrfor eleştirilerine yanıt
Maç içindeki taktiksel hamlelerine ve oyuncu değişikliklerine değinen Montella, “Barış Alper Yılmaz'ı soktuk, sonra ikinci forveti aldık. Maçın gidişatına göre karar aldım. Performansla alakası yok,” dedi. Tüm sonuçları sadece bir santrfor eksikliğine bağlamanın doğru olmadığını savunan İtalyan teknik adam, “'Her şeyi bir santrfor değiştirirdi' demek kolaya kaçmak olur,” ifadesini kullandı. Takımına sahip çıkan Montella, “Oyuncularıma karşı olumsuz düşüncem yok. Herkes çok çalıştı ve bu yüzden daha da üzgünüm. 65 şut var, rakipler çok az pozisyonla kazandı,” açıklamasında bulundu.
Şans faktörü
Rakip ceza sahasında daha üretken olabileceklerini kabul eden teknik direktör, “Rakip ceza sahasında daha iyi olabilirdik ama bu durum, futbolcularımı eleştirmemi gerektirmiyor,” şeklinde konuştu. Takımın hücum organizasyonlarını savunan Montella, “Eğer rakip ceza sahasına giremeseydik, o zaman problem olduğunu söyleyebilirdik,” dedi. Şans faktörünün eksikliğine değinen tecrübeli çalıştırıcı, “Basit gibi oluyor ama kader bizden yana değil gibiydi... Bir tane atsak, daha farklı olurdu,” sözleriyle sitem etti.
Turnuva alışkanlığı hedefi
A Milli Takım'ın geleceği hakkında vizyoner açıklamalarda bulunan tecrübeli çalıştırıcı, “Bu saatten sonra büyük turnuvalarda oynamayı sürdürmemiz gerekiyor. Dünya Kupası'nda hep olmalıyız,” diyerek net bir hedef koydu. Uzun süreli turnuva hasretinin getirdiği baskıya değinen Montella, “Belki bilinçaltında 24 sene sonra burada olmak oyuncularımızı etkiledi,” özeleştirisinde bulundu. Başarı için kalıcılığın şart olduğunu vurgulayan İtalyan çalıştırıcı, “Milli Takım'ın bu alışkanlığı kazanması ve turnuvalara gitmesi gerekiyor. Sonra daha iyi olacak,” dedi.
''Kimseyi suçlamaya gerek yok''
Başarısızlığın ardından tek bir kişiyi hedef göstermenin doğru bir yaklaşım olmadığını belirten Montella, “Tek bir kişiyi hedefe koymak eleştirmek kolay. Kimseyi suçlamaya gerek yok. Çünkü elimizden geleni yaptık,” dedi. Yaşadığı duygusal kırılmayı gizlemeyen deneyimli teknik adam, “Ben de büyük hayal kırıklığı yaşıyorum. Amacım gruptan çıkmaktı ama bu sonucu bir şekilde kabul etmek zorundayız. Olmayınca olmuyor... Kısacası, buna bağlıyorum. Bundan farklı ne diyeceğimi bilmiyorum,” ifadelerini kullandı.
Futbolun doğası gereği her zaman adil sonuçlar üretmediğini belirten İtalyan çalıştırıcı, “Her şeyi yaptık. Her şeyi... Futbol da hayat gibi... Her zaman, her şey adil olmuyor. Hep mutlu olamıyorsunuz,” dedi. İstatistiksel tablonun şaşkınlığını yaşadığını aktaran Montella, “50 maçta böyle bir tablo olabilir ama üst üste 2 maçta bu istatistiklerle kaybeden görmedim. 35 yıllık kariyerimde yok, rastlamadım,” diyerek benzeri güç bir durumla karşılaştıklarını vurguladı.
Genç oyuncular
Takımdaki oyuncu tercihleri ve defans hattındaki uyum hakkında bilgi veren Montella, “Ozan Kabak'a saygı duyuyorum. Arkadaki iki stoperin birbirini destekliyor olması lazım. Merih Demiral, Abdülkerim Bardakcı ile uyumlu oynuyor. Ozan Kabak da olabilirdi, başkası da oynayabilirdi,” açıklamasını yaptı. Geleceğe yatırım yaptıklarını aktaran deneyimli teknik adam, “Bir yapı oluşturuyoruz, bu da bize iyi sonuçlar getirdi. Genç oyuncular var ve olgunlaşıyorlar,” dedi. Planlamanın devam edeceğini belirten Montella, “Sürekli yeni ve genç oyuncuları süreçte tutarak, çekirdek kadro geliştireceğiz. Bundan sonraki turnuvalarda da olmak istiyoruz.” diyerek sözlerini tamamladı.

