Sarıyer’de koku isyanı: İSKİ Baltalimanı Arıtma Tesisi mahalleliyi canından bezdirdi

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne (İBB) bağlı İSKİ Baltalimanı Biyolojik Arıtma Tesisi’nden çevreye yayılan ağır ve kötü koku, Sarıyer’deki mahalle sakinlerinin kabusu haline geldi.

0:00

--:--

Son Güncelleme: 23.06.2026 - 19:48

NSosyal Logo
Sarıyer’de koku isyanı: İSKİ Baltalimanı Arıtma Tesisi mahalleliyi canından bezdirdi

  • Sarıyerliler, arıtma tesisinden yayılan ağır koku ve artan sivrisinekler nedeniyle evlerinde pencereleri açamadıklarını belirtiyor.
  • Muhtar Ali Haydar Aslan, İBB'nin söz vermesine rağmen 6 arıtma havuzunun üstünün kapatılmadığını ve kokunun bu yüzden yayıldığını söyledi.
  • Tesisin tam karşısına yapılan Baltalimanı Yaşam Vadisi parkı, koku sebebiyle spor ve piknik yapılamaz hale geldi.
  • Yoğun koku yüzünden müşteri kaybedip dükkanını kapatan esnaflar ve uykusundan uyanıp taşınmak zorunda kalan mahalle sakinleri var.
  • Ağır kokunun sadece Baltalimanı değil; Reşitpaşa, Emirgan ve Emirgan'ın üst bölgelerine kadar ulaştığı bildirildi.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne (İBB) bağlı İSKİ Baltalimanı Biyolojik Arıtma Tesisi’nden çevreye yayılan ağır ve kötü koku, Sarıyer’deki mahalle sakinlerinin kabusu haline geldi. Ön arıtma tesisiyken 1 Ocak 2023’te biyolojik arıtmaya dönüştürülen tesis, havaların ısınmasıyla birlikte dayanılmaz bir koku ve sivrisinek istilasına yol açtı. Boğaz'ın en güzel noktalarından birinde yaşayan vatandaşlar; pencerelerini açamadıklarını, balkonlarını kullanamadıklarını belirterek yetkililerden acil çözüm bekliyor.

"6 mahallenin göbeğine bu tesisin yapılması hataydı"

Yaşanan süreci aktaran Baltalimanı Mahallesi Muhtarı Ali Haydar Aslan, tesisin yapılış aşamasından beri mahalleli olarak karşı çıktıklarını ifade etti. Tesisin konumunun yanlış seçildiğini vurgulayan Aslan, "6 mahallenin tam göbeğine böyle bir tesis kurulması büyük hataydı. Yaz geldi, koku katlanarak arttı. Kokunun yanında inanılmaz bir sivrisinek sorunu da başladı, ilaçlamalar yetersiz kalıyor" dedi.

İSKİ yetkililerinin tutumunu da eleştiren Muhtar Aslan, şunları dile getirdi:

"Geçen günkü röportajda İSKİ Müdürü, bu koku sorulunca maalesef bu mahallenin kaldırılmasını ima ediyor. Burada milyonlarca insan oturuyor. Bir tesis yüzünden bu kadar insanı nereye taşıyacaksınız? Bir an önce bu yanlıştan dönülmesi gerekiyor. Kokuyu azaltsın diye yakma sistemine geçtiler ama koku daha da çoğaldı. İnsanlar canından bezdi."

"Koku yüzünden uykumuzdan uyanıyoruz"

Arıtma tesisine yüzlerce metre mesafede oturan mahalle sakinleri bile evlerinin içine sızan kokudan şikayetçi. Bölgede yaşayan vatandaşların isyanı ise şu sözlerle basına yansıdı:

Ersin Kara (Bölge Sakini): "Tesisin 600 metre yukarısında oturmama rağmen koku yatak odama kadar geliyor. Gece üçte, dörtte bu iğrenç kokudan dolayı uykumdan uyandığımı biliyorum. Aşırı derecede rahatsız edici."

View post on X

Bahar Ergün (Muhasebeci): "Ofisimizi koku yüzünden kapatmak zorunda kaldık. Gelen müşteriler rahatsız oluyordu. Çevredeki binalarda sırf bu koku yüzünden taşınan, ofis değiştiren insanlar var. Duyan yetkililere rica ediyorum; gelsinler burada 1 saat otursunlar, halimizi anlarlar."

Figen Yılmaz (Bölge Sakini): "Şehir içinde, yerleşim yerinin tam ortasında böyle bir tesis olmaz. Biz artık bu tesisin buradan tamamen kaldırılmasını istiyoruz."

Koku Reşitpaşa ve Emirgan’a kadar ulaştı

Tesisin yarattığı çevre kirliliği sadece Baltalimanı ile sınırlı kalmadı. Mahalle sakinlerinden Müslüm Öztürk, rüzgarın da etkisiyle ağır kokunun üst mahallelerden Reşitpaşa'ya kadar yayıldığını belirtirken; Emirgan Mahallesi sakinleri de günün farklı saatlerinde ani ve yoğun koku dalgalarıyla karşı karşıya kaldıklarını doğruladı. Sarıyerliler, İstanbul'un göbeğindeki bu çevre sorununun modern mühendislik yöntemleriyle (havuzların kapatılması, filtreleme sistemleri vb.) ya da tesisin taşınmasıyla çözülmesini talep ediyor.

Kaynak:

GDH Haber

GDH uygulamasını indir,

gelişmelerden anında haberdar ol!

Loading Spinner