ABD Başkanı Donald Trump - Reuters
- Trump, kuantum teknolojileri için iki yeni başkanlık kararnamesi imzaladı.
- İlk kararname, ulusal kuantum girişiminin genişletilmesini hedefliyor.
- ABD, önümüzdeki 5 yılda kuantum sensörleri ve ağ teknolojilerine yatırım yapacak.
- Federal kurumların 2031'e kadar kuantum güvenlik sistemlerine geçmesi planlanıyor.
Beyaz Saray'da düzenlenen imza töreninde konuşan ABD Başkanı Donald Trump, kuantum teknolojilerinin ekonomik büyüme ve yeni nesil inovasyon açısından kritik öneme sahip olduğunu söyledi.
ABD'nin bu alanda rakiplerinin önünde olduğunu savunan Trump, "Halihazırda açık ara lider konumdayız, artık bu liderliğimizi çok daha ileri bir noktaya taşıyacağız." ifadelerini kullandı.
Ulusal kuantum girişimi başlatılıyor
Trump, ilk kararnamenin önemli bilimsel hesaplamaları gerçekleştirebilecek ileri düzey bir kuantum bilgisayarın geliştirilmesini hedeflediğini açıkladı.
Ayrıca önümüzdeki 5 yıl içerisinde kuantum tabanlı sensörler ve iletişim ağlarının oluşturulmasına yönelik kapsamlı bir ulusal girişim başlatılacağını duyurdu.
Trump, ABD'nin kuantum alanındaki liderliğini koruyabilmesi için bugüne kadarki en büyük yatırımlardan birinin yapılacağını belirtti.
Federal sistemler kuantum güvenliğine geçecek
İkinci kararname ise siber güvenliğe odaklanıyor.
Buna göre, federal kurumların kullandığı bilgisayar sistemlerinin 2031 yılına kadar "kuantum kriptografisi" olarak adlandırılan yeni nesil güvenlik altyapısına geçirilmesi hedefleniyor.
Kararname kapsamında federal kurumların daha güçlü şifreleme standartlarını benimsemesi ve bu teknolojilerin ülke genelinde yaygınlaştırılmasına öncülük etmesi amaçlanıyor.

