Filonuzu dijitalleştirmenin yolu: Turkcell Filom

ABD'de hemşireler grev yaptı

ABD'nin New York kentinde yaklaşık 15 bin hemşire, sözleşme görüşmelerinde ilerleme sağlanamadığı gerekçesiyle greve çıktı.

Son Güncelleme: 14.01.2026 - 15:31

editor avatar
Doğacan Başaran

Haber Editörü

NSosyal Logo
ABD'de hemşireler grev yaptı - 1. fotoğraf
1

New York Eyaleti Hemşireler Birliği (NYSNA), üç büyük hastaneden yaklaşık 15 bin hemşirenin, sözleşme görüşmelerindeki anlaşmazlıklara tepki göstermek için iş bırakma eylemi yaptığını duyurdu.

ABD'de hemşireler grev yaptı - 2. fotoğraf
2

Hemşireler, yerel saatle 06.00’da Mount Sinai Hastanesi ile bu hastaneye bağlı iki kampüsün yanı sıra NewYork-Presbyterian Hastanesi ve Montefiore Tıp Merkezi'nde iş bırakma eylemine başladı.

ABD'de hemşireler grev yaptı - 3. fotoğraf
3

Hastane yönetimleri ise grev sürecinde hizmetlerde yaşanabilecek aksamayı en aza indirmek için geçici hemşire istihdamına başladıklarını duyurdu.

ABD'de hemşireler grev yaptı - 4. fotoğraf
4

Ağır grip salgınının yaşandığı kentte grevin, anlaşmazlığın dışında kalan şehir hastaneleri üzerinde de baskı oluşturabileceği iddia edildi.

ABD'de hemşireler grev yaptı - 5. fotoğraf
5

Hemşirelerin talepleri hastaneye göre farklılık gösterse de temel başlıklar arasında personel yetersizliği ve iş güvenliği yer alıyor.

ABD'de hemşireler grev yaptı - 6. fotoğraf
6

Ayrıca hemşireler, hastanelerdeki güvenlik önlemlerinin artırılması çağrısında da bulundu.

ABD'de hemşireler grev yaptı - 7. fotoğraf
7

New York'taki son büyük hemşire grevi 2023'te gerçekleşmiş ve üç gün süren grev, çalışma ücretlerinin 3 yılda yüzde 19 artırılmasını öngören anlaşmayla son bulmuştu.

Kaynak:

GDH Haber

Next

GDH Digital NSosyal hesabını takip edebilirsiniz.

Takip Et
Loading Spinner