Rusya Ay’a nükleer santral kurmayı planlıyor: Hedef 2036

Roscosmos’un 2036’ya kadar uzanan uzay planında, Ay yüzeyine nükleer enerji santrali kurulması hedefi yer aldı. Proje, Rusya’nın Ay ve derin uzay misyonlarıyla birlikte uluslararası işbirliği çerçevesinde yürütülmesi planlanan uzun vadeli programın parçası olarak açıklandı.

0:00

--:--

Son Güncelleme: 27.06.2026 - 11:27

NSosyal Logo
Rusya Ay’a nükleer santral kurmayı planlıyor: Hedef 2036

Ay - AFP

  • Rusya, 2036’ya kadar Ay’da nükleer enerji santrali kurmayı hedefliyor.
  • Santralin, Ay’daki altyapının enerji ihtiyacını karşılaması planlanıyor.
  • Roscosmos’un programında Ay, Venüs ve Mars’a yönelik insansız görevler de bulunuyor.
  • “Luna” serisi görevlerle 2028-2036 arasında Ay araştırmalarının yoğunlaştırılması öngörülüyor.

Rusya Federal Uzay Ajansı’nın (Roscosmos) 2036 yılına kadar uzanan uzay faaliyetleri planında, Ay yüzeyinde nükleer enerji santrali kurulması hedefi yer aldı.

Hazırlanan belgede, söz konusu santralin Ay’daki altyapının enerji ihtiyacını karşılamak üzere tasarlandığı ve Rusya’nın Ay programı ile olası uluslararası işbirliği projeleri kapsamında hayata geçirilmesinin planlandığı belirtildi.

Plan kapsamında Roscosmos’un, 2036 sonrasında nükleer enerji sistemleriyle çalışan uzay araçları geliştirmeyi ve bu sistemleri uzay görevlerinde kullanmayı hedeflediği ifade edildi.

Venüs ve Mars da araştırılacak

Rusya’nın uzay programında yalnızca Ay değil, derin uzay hedefleri de bulunuyor. Buna göre 2036 sonrasında Venüs ve Mars’ın insansız araçlarla araştırılması, ayrıca Ay ve asteroitlerdeki kaynakların incelenmesi ve geliştirilmesi planlanıyor.

Ay programı çerçevesinde “Luna-26” görevinin 2028’de, “Luna-27/1” ve “Luna-27/2” araçlarının ise 2029 ve 2030’da fırlatılması öngörülüyor. 2032-2036 döneminde ise “Luna-28”, “Luna-29” ve “Luna-30” görevleriyle Ay araştırmalarının genişletilmesi hedefleniyor.

Kaynak:

GDH Haber

GDH uygulamasını indir,

gelişmelerden anında haberdar ol!

Loading Spinner