Türkiye ve AB bayrakları - AFP
- AB Komisyonu Üyesi Marta Kos, Türkiye'nin Orta Koridor ve bağlantısallık projelerinde kilit ülke olduğunu söyledi.
- Kos, Türkiye'nin katılımı olmadan güçlü bir Orta Koridor'un düşünülemeyeceğini belirtti.
- AB-Türkiye ilişkilerinin üyelik süreci ve bağlantısallık gündemi olmak üzere iki ayrı kulvarda ilerlediğini ifade etti.
- Kos, Kaja Kallas ve Magnus Brunner ile birlikte ay sonunda Ankara'yı ziyaret edeceğini açıkladı.
Avrupa Birliği (AB) Komisyonu Genişlemeden Sorumlu Üyesi Marta Kos, Türkiye'nin Bağlantısallık Gündemi (Connectivity Agenda) kapsamında kritik bir konuma sahip olduğunu belirterek, Orta Koridor'un Türkiye olmadan güçlenmesinin mümkün olmadığını söyledi.
Brüksel'de düzenlenen Bağlantısallık Gündemi Platformu'nun üst düzey açılış etkinliğinde konuşan Kos, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'nun toplantıya katılmasından duyduğu memnuniyeti dile getirdi.
Ankara ile temaslar sürecek
Türkiye ile temasların yoğun şekilde devam edeceğini ifade eden Kos, gün içerisinde Türk yetkililerle görüşmeler gerçekleştireceğini belirtti.
Kos ayrıca, ay sonunda AB Dış İlişkiler ve Güvenlik Politikası Yüksek Temsilcisi Kaja Kallas ile AB Komisyonunun İçişleri ve Göçten Sorumlu Üyesi Magnus Brunner ile birlikte Ankara'ya resmi bir ziyaret gerçekleştireceğini açıkladı.
Üyelik süreci ve bağlantısallık gündemi ayrı ilerliyor
AB-Türkiye ilişkilerinin iki farklı eksende sürdüğüne dikkat çeken Kos, mevcut durumda Türkiye'nin adaylık sürecinde ilerleme kaydedilemediğini ancak bağlantısallık alanında önemli fırsatların bulunduğunu söyledi.
Kos, "Türkiye'nin güçlü katılımı olmadan güçlü bir Orta Koridor ve tüm bu dijital, enerji ve ticaret ilişkilerine sahip olmayı hayal edemiyorum." ifadelerini kullandı.
Ortak projeler değerlendiriliyor
Türkiye Dışişleri Bakanlığı tarafından olası bağlantısallık projelerine ilişkin bir liste aldıklarını belirten Kos, diğer ülkelerden gelen önerilerle birlikte bu projelerin değerlendirildiğini ve çalışmaların sürdüğünü aktardı.
AB'nin son dönemde özellikle enerji güvenliği, dijital altyapı, ulaştırma ağları ve ticaret koridorlarının güçlendirilmesi başlıklarında Türkiye ile iş birliğini artırmayı hedeflediği değerlendiriliyor.

