Abbas Arakçi - Reuters
İran Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada ABD Kongresi Araştırma Servisi’nin yayımladığı rapora atıfta bulundu.
Raporda, İran’a karşı yürütülen çatışmalar sırasında ABD ordusunun çok sayıda savaş ve destek uçağını kaybettiği bilgisine yer verildi.
Arakçi, paylaşımında özellikle F-35 savaş uçaklarının kaybına dikkat çekerek, İran’ın askeri kapasitesine vurgu yaptı.
“F-35’i düşüren ilk ülke İran oldu”
ABD’nin kayıpları hakkında konuşan ve gözdağı veren Arakçi açıklamasında şu ifadeleri kullandı:
“İran’a savaşın başlatılmasından aylar sonra, ABD Kongresi milyarlarca dolar değerinde onlarca uçağın kaybını kabul ediyor. Göklere çıkarılan F-35’i ilk kez düşürenin de güçlü Silahlı Kuvvetlerimiz olduğu doğrulandı. Öğrendiğimiz dersler ve kazandığımız bilgiyle, savaşa dönüş daha pek çok sürpriz içerecek.”
Açıklamada, İran’ın askeri tecrübesinin ve çatışma sürecinde elde edilen kabiliyetlerin gelecekteki olası bir savaşta belirleyici olacağı mesajı verildi.
GDH Digital YouTube kanalına abone olabilirsiniz.
ABD Kongresi raporuna göre 42 uçak kaybı
ABD Kongresi Araştırma Servisi tarafından hazırlanan raporda, İran ile yaşanan çatışmalar sırasında Amerikan ordusunun toplam 42 askeri hava aracını kaybettiği belirtildi.
Raporda kayıplar arasında:
- 1 adet F-35 savaş uçağı
- 4 adet F-15 savaş uçağı
- 7 adet KC-135 yakıt ikmal uçağı
- ve çeşitli diğer askeri hava araçlarının bulunduğu ifade edildi.
GDH Digital NSosyal kanalını takip edebilirsiniz.
Gerilim tırmanıyor
Arakçi’nin açıklamaları, Tahran ile Washington arasında son dönemde yeniden yükselen gerilimin ardından geldi.
İranlı yetkililer, ABD’nin bölgedeki askeri varlığını “doğrudan tehdit” olarak nitelendirirken, Washington ise İran’ın bölgesel faaliyetlerine karşı “caydırıcılık” politikasını sürdürüyor.
Uzmanlara göre taraflar arasındaki söylem sertleşmesi, yeni bir çatışma riskini yeniden gündeme taşıyor.



