Halil Ergün olayı nedir
- Halil Ergün'ün bir programda kullandığı ifadeler sosyal medyada geniş tartışma yarattı.
- Gelen tepkilerin ardından açıklama yapan oyuncu, sözlerinin yanlış anlaşıldığını savundu.
- Ergün, eleştirisinin farklı bir noktaya yönelik olduğunu belirterek hukuki süreç başlatacağını açıkladı.
Oyuncu Halil Ergün, Nil Gülsüm'ün YouTube programında yaptığı açıklamalarla sosyal medyanın gündemine oturdu. "Mustafa Kemal Atatürkçü olmadım hiçbir zaman" sözleri tartışma yaratan Ergün, gelen tepkilerin ardından yeni bir açıklama yaparak Atatürk'e yönelik herhangi bir olumsuz yaklaşımının olmadığını söyledi.
“Bu ülkede her haltı bu ‘Atatürkçüyüm’ diyenler yiyor” demişti!
Halil Ergün, programda siyasi görüşleri ve geçmiş dönemdeki referandum tercihleri hakkında konuşurken şu ifadeleri kullandı:
“Ben cumhuriyetçiyim, ben Mustafa Kemal Atatürkçü olmadım hiçbir zaman. ‘Gazi Mustafa Kemal ve arkadaşları’ derim Cumhuriyeti kuranlara. Bu ülkede her haltı bu ‘Atatürkçüyüm’ diyenler yiyor.”
"Mustafa Kemal, Cumhuriyet'in kurucusu, benim en sevgili adamımdır"
Programın ardından sözlerinin tartışma yaratması üzerine açıklama yapan Halil Ergün, şu ifadeleri kullandı:
“Evimde 5 tane Mustafa Kemal tablosu var. Mustafa Kemal Atatürk’ün kim olduğunu, ne yaptığını çok iyi bilenlerdenim. Cumhuriyet kurulduğunda sülalem de gemisinin içinde vardı. Cumhuriyet içinde biz neler yaşadık, ben 68 kuşağındanım. Atatürkçülük kavramı kullanılarak ne haltlar edildiğini de biliyoruz. Bu Mustafa Kemal’e konuşmak değildir, Atatürkçülüğü kullanma noktasını eleştirmektir. Mustafa Kemal, Cumhuriyet’in kurucusu, benim en sevgili adamımdır. Ona laf söyleyenin alnını karışlarım. Ama toplumsal girişim içinde Atatürk’ü ne kadar tersine kullandıklarını söyledim ve sözlerim çarptırıldı. Atatürk’e karşı olduğumu anlatan yaklaşıma getiriyorlar. Bunların hesabını çok fena soracağım. Hakkımda konuşulanları hukuken de takip edeceğim. Siz kimsiniz!”
"Soyadı Kanunu'yla soyadını 3 sene kullandı"
Program sırasında Halil Ergün'e neden özellikle "Atatürk" ifadesini kullanmayı tercih etmediği de soruldu. Ergün, bu soruya şu yanıtı verdi:
“Soyadı Kanunu’yla soyadını 3 sene kullandı. Zaten hastaydı adamcağız. Mustafa Kemal, arkadaşları ve hepimiz imparatorluk çocuklarıyız. Gökten zembille inmedi Mustafa Kemal. Meseleye bütün bakmak lazım. Bizim kimseye karşı özel bir düşmanca tavrımız yok.”
"2010 referandumunda büyük bir keyifle 'evet' oyu kullandım"
2010 anayasa referandumuna ilişkin de konuşan Ergün, şu ifadeleri kullandı:
“Anamı babamı da aldım gidip oy kullandım. O referandum 12 Eylül ile bir hesaplaşmaydı.”

