Suriye bayrağı - AA
- Suriye Dışişleri Bakanlığı, eski diplomatlara yönelik bir çağrı yayımladı.
- Esad döneminde görevden ayrılanlardan bilgi formu doldurmaları istendi.
- Açıklamada, ayrılan diplomatların halkla dayanışmasının takdir edildiği belirtildi.
- "İltica eden diplomatların" katılımı, ülkenin birleşme süreci için kritik olarak nitelendirildi.
Suriye Dışişleri Bakanlığı, Beşar Esad yönetimi döneminde görevlerinden ayrılan veya rejimle ters düşerek yurt dışına çıkan diplomatlara yönelik dikkat çeken bir çağrıda bulundu.
Bakanlık, bu kişilerin bilgilerini güncellemek üzere özel bir form doldurmalarını talep etti. Açıklama, kurumun sosyal medya platformu X üzerinden yapıldı.
Açıklamada, "Eski rejimden ayrılarak halkınızın yanında durduğunuz ve haklı davalarına destek verdiğiniz için üstlendiğiniz büyük ulusal rolün bilincindeyiz" ifadelerine yer verildi.
Bakanlık, bu geçmiş tutumu takdir ettiğini ve söz konusu kişilerin “yeni bir Suriye’nin inşasında” yeniden rol almasının önemine inandığını belirtti.
Birleşme çağrısı
Diplomatların kişisel bilgilerinin toplanmasının, ilerleyen süreçte kendileriyle yeniden iletişim kurulmasını kolaylaştıracağı vurgulanan açıklamada, “iltica eden diplomatların” da bu sürece katılmasının, Suriye'nin içinden geçtiği “hassas dönemde” ulusal koordinasyon ve yeniden birleşme açısından kritik olduğu kaydedildi.
Suriye’de iç savaşın başlamasından bu yana çok sayıda diplomat, ya rejimle yollarını ayırarak istifa etti ya da yurt dışına çıkarak Esad karşıtı cepheye dahil oldu. Dışişleri Bakanlığı'nın bu adımı, muhaliflere yönelik yumuşama sinyali olarak yorumlanıyor.


