- Mısırlı alim Muhammed es-Sağir, cuma hutbesinde Filistin ve küresel siyonizm hakkında konuştu.
- Silah bırakmanın “teslimiyet” anlamına geldiğini savunarak sert ifadeler kullandı.
- Hamas’a yönelik silahsızlanma çağrılarını eleştirdi ve direnişi savundu.
- Türkiye’nin Filistin söylemi nedeniyle hedef alındığını öne sürdü.
Mısırlı alim Muhammed es-Sağir, cuma hutbesinde yaptığı değerlendirmelerde Filistin meselesi ve küresel siyonizm tartışmalarına ilişkin sert ifadeler kullandı.
Silah bırakmanın “teslimiyet” anlamına geldiğini belirten es-Sağir, “Silahından vazgeçen, kadınlarının onurundan vazgeçer, ruhundan vazgeçer ve boynunu düşmanının ellerine bırakarak kendini katledilmeye teslim eder.” dedi.
Direnişin önemine vurgu yapan es-Sağir, “Hamas’ın silahlarını teslim etmesini talep eden herkes haindir veya en hafif tabirle alçak bir korkaktır.” ifadelerini kullandı.
Hamas üzerinden süren tartışmalara da değinen es-Sağir, direnişin silahsızlandırılmasına yönelik çağrıları eleştirdi.
“Türkiye her gün hedefte”
Konuşmasında Türkiye’ye yönelik eleştirileri de gündeme taşıyan es-Sağir, siyonist çevreler ve medyanın Türkiye’yi hedef aldığını söyledi.
“Türkiye’yi her gün taciz ediyorlar. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a hakaret ediyorlar, Türkiye’ye saldırıyorlar, hem eski hem de modern tarihi üzerinden hücum ediyorlar.” ifadelerini kullandı.
Cumhurbaşkanı Erdoğan üzerinden yürütülen eleştirilerin tesadüf olmadığını savunan es-Sağir, bunun nedeninin Türkiye’de Filistin’e yönelik “direniş yanlısı” söylemlerin varlığı olduğunu belirtti.
“Türkiye’de hâlâ ‘Hamas terörist değildir, Hamas bir direniş hareketidir ve Filistin Filistinlilerindir’ diyen bir ses var.” sözleriyle konuşmasını tamamladı.

