Tekne kazası - AA
- Yobe eyaletinde yolcu taşıyan tekne nehirde alabora oldu.
- Kazada 25 kişi yaşamını yitirdi, 13 kişi kurtarıldı.
- 14 kişinin kayıp olduğu bildirildi.
- Nijerya’da ruhsatsız tekneler 2025’te yasaklanmıştı.
Nijerya Eyalet Acil Durum Yönetim Ajansı (SEMA) Yobe Eyaleti Sekreteri Mohammed Goje, yaptığı yazılı açıklamada, dün akşam saatlerinde Yobe’den Jigawa eyaletine gitmek üzere yolcuları taşıyan bir teknenin Nguru bölgesindeki nehirde alabora olduğunu duyurdu.
Goje, kazada 25 kişinin hayatını kaybettiğini, 13 kişinin ise sağ olarak kurtarıldığını açıkladı.
14 kişi kayıp
Yetkililer, kazanın ardından 14 kişiye henüz ulaşılamadığını ve bölgede arama kurtarma çalışmalarının devam ettiğini bildirdi. Nehirdeki akıntı ve hava koşullarının çalışmaları zorlaştırdığı ifade ediliyor.
Tekne kazaları kronik sorun
Tekne kazalarının sık sık yaşandığı Nijerya’da, benzer faciaların önüne geçmek amacıyla ülke genelinde ruhsatsız teknelerin faaliyet göstermesi 10 Eylül 2025 itibarıyla yasaklanmıştı. Ancak denetim eksikliği ve aşırı yolcu taşınması, kazaların sürmesine neden oluyor.


