Kadir İnanır vasiyeti
- Kadir İnanır'ın vefatının ardından yeğeni Levent İnanır, hastane önünde ilk kez konuştu.
- Usta oyuncuyla entübe edilmeden önce yaptıkları son görüşmeye ilişkin anlattıkları duygusal anlar yaşattı.
- Vasiyet iddialarına da açıklık getiren Levent İnanır, dikkat çeken ifadeler kullandı.
Türk sinemasının unutulmaz isimlerinden Kadir İnanır'ın 77 yaşında hayatını kaybetmesinin ardından ailesinden ilk açıklamalar gelmeye devam ediyor. Hastane önünde basın mensuplarına konuşan yeğeni Levent İnanır, usta oyuncunun hastalık sürecinde büyük bir mücadele verdiğini belirterek entübe edilmeden önce yaptıkları son görüşmeyi anlattı. Levent İnanır, dayısının vasiyetine ilişkin yöneltilen soruyu da yanıtladı.
Kadir İnanır neden öldü, hastalığı neydi?
14 Mayıs'ta rahatsızlanmasının ardından hastaneye kaldırılan ve sağlık durumunun ağırlaşması üzerine yoğun bakım ünitesinde tedavi altına alınarak entübe edilen Kadir İnanır'dan acı haber geldi.
Tedavi gördüğü hastanenin Başhekimi Prof. Dr. Hüsnü Görgen, usta oyuncunun vefatına ilişkin şu açıklamayı yaptı:
"İleri evre akciğer kanseri ile mücadele eden Kadir İnanır, 13.05.2026 tarihinden itibaren kanserin neden olduğu solunum sıkıntısı ve pnömoni nedeniyle hastanemizde tedavi görmekteydi. Solunum yetmezliğinin derinleşmesi üzerine 14.05.2026 tarihinde yoğun bakım ünitesine alındı. Akut böbrek yetmezliği ve ileri evre akciğer kanserine bağlı gelişen solunum yetmezliği nedeniyle durumu ağır seyreden Kadir İnanır, 26.06.2026 tarihinde saat 18.05'te çoklu organ yetmezliği sonucu hayatını kaybetmiştir. Kendisine Allah'tan rahmet, ailesine ve tüm sevenlerine başsağlığı diliyoruz."
"Onun bu kadar sevildiğini bilmiyordum"
Usta oyuncunun vefatının ardından hastane önünde açıklamalarda bulunan Levent İnanır, dayısının toplumun her kesimi tarafından büyük sevgi gördüğünü söyledi. Bu süreçte çok sayıda taziye telefonu aldıklarını belirten Levent İnanır, şu ifadeleri kullandı:
"Ona tanıdığı tanımadığı herkes dua etti. Bu süreçte film çekimleri için Diyarbakır ve Bingöl'deydim. İnanın sokakta yürüyemedim. Onun bu kadar sevildiğini bilmiyordum."
"En son entübe edilmeden önce görüştük"
Kadir İnanır'ın hastalığı boyunca büyük bir mücadele verdiğini ifade eden Levent İnanır, doktorların da büyük çaba gösterdiğini dile getirdi.
Dayısıyla yaptıkları son görüşmeyi anlatan Levent İnanır şunları söyledi:
"Canlı şahidiyim. Doktorlarımız da büyük çaba gösterdi. Son 8 yılda üst üste çok ağır sağlık sorunları yaşadı. Bu kadar dayanabildi. En son entübe edilmeden önce görüştük. Morali iyiydi, hatta espriler yaptı. Ancak çok yorulmuş ve yıpranmıştı. Mekanı cennet olsun."
Kadir İnanır'ın vasiyeti var mı?
Basın mensuplarının, "Vasiyeti var mıydı?" sorusunu da yanıtlayan Levent İnanır, usta oyuncunun bu konuda özel bir isteğinin bulunmadığını söyledi.
Levent İnanır, şu ifadeleri kullandı:
"Özel bir isteği yoktu. Biz de onu kendisine yakışır şekilde son yolculuğuna uğurlayacağız."

