Diyarbakır Valiliği il genelinde suya girilmeyi ve yüzmeyi yasakladı

Diyarbakır Valiliği, yaz aylarında hava sıcaklıklarının mevsim normallerinin üzerine çıkmasıyla birlikte artış gösteren boğulma olaylarının önüne geçmek amacıyla radikal bir karar aldı.

0:00

--:--

Son Güncelleme: 25.06.2026 - 01:21

NSosyal Logo
Diyarbakır Valiliği il genelinde suya girilmeyi ve yüzmeyi yasakladı
  • İl sınırları içerisindeki tüm sulama kanalları, barajlar, göl, gölet, akarsu, sel kapanı ve regülatörlerde suya girilmesi kesin olarak yasaklanmıştır.
  • Yasaklara uymayan kişilere, yaşı küçük çocuklar için ise velilerine Kabahatler Kanunu uyarınca idari para cezası uygulanacaktır.
  • Denetimler kaymakamlıklar, emniyet, jandarma, belediyeler ve DSİ 10. Bölge Müdürlüğü koordinasyonunda titizlikle yürütülecektir.
  • Kararın temel amacının özellikle çocukların can güvenliğini korumak ve telafisi mümkün olmayan acı olayları engellemek olduğu açıklandı.

Diyarbakır Valiliği, yaz aylarında hava sıcaklıklarının mevsim normallerinin üzerine çıkmasıyla birlikte artış gösteren boğulma olaylarının önüne geçmek amacıyla radikal bir karar aldı. İl genelindeki sulama kanalları, barajlar, göl, gölet ve akarsularda serinleme amaçlı suya girilmesi valilik emriyle tamamen yasaklandı.

Sıcaklıkların artmasıyla boğulma vakalarında ciddi artış yaşandı

Diyarbakır Valiliği tarafından yayımlanan resmi genelgede, yaz mevsimiyle birlikte kentte termometrelerin çok yüksek değerleri gösterdiğine dikkat çekildi. Sıcak havadan bunalan vatandaşların ve özellikle çocukların tehlikeli su havzalarına yöneldiği ifade edildi.

Açıklamada, "Özellikle çocuklarımızın hayatını kaybetmesiyle sonuçlanan bu üzücü olayların önüne geçilmesi, vatandaşlarımızın can güvenliğinin korunması ve kamu düzeninin sağlanması amacıyla ilave tedbirlerin alınması gerekli görülmüştür." denildi. Yaşanan can kayıplarının kamu esenliğini tehdit eder boyuta ulaşması idari tedbirleri zorunlu kıldı.

Kanunun verdiği yetkiyle tüm su alanlarında serinlemek yasaklandı

Valilik, aldığı bu kararın yasal dayanaklarını ve sınırlarını da net bir şekilde kamuoyu ile paylaştı. İl sınırları içindeki tüm açık su kaynakları ve DSİ tesisleri bu kısıtlama çerçevesine dahil edildi.

5442 sayılı İl İdaresi Kanunu’nun 11/C maddesinde il sınırları içerisinde huzur ve güvenliğin, kişi dokunulmazlığının, kamu esenliğinin sağlanması ve önleyici kolluk yetkisinin kullanılmasının Valinin görev ve sorumlulukları arasında olduğu, bu amaçla gerekli karar ve tedbirleri almaya yetkili bulunduğu hüküm altına alınmıştır. Bu çerçevede Diyarbakır ili genelinde bulunan tüm sulama kanalları, barajlar, göl ve göletler, akarsular, sel kapanları, regülatörler, su iletim ve deşarj tesisleri, taşkın kontrol tesisleri ile benzeri tüm su alanlarında her ne sebeple olursa olsun suya girilmesi, yüzülmesi ve serinleme amacıyla bu alanların kullanılması yasaklanmıştır.

Kurallara uymayanlara ve çocukların velilerine para cezası kesilecek

Alınan kararlara riayet etmeyen vatandaşlar hakkında kolluk kuvvetlerinin tavizsiz bir şekilde cezai işlem uygulayacağı duyuruldu. Çocukların korunması adına ebeveynlere de doğrudan hukuki sorumluluk yüklendi.

Aynı Kanunun 66’ncı maddesinde ise; kanunların verdiği yetkiye dayanılarak mülki idare amirlerince alınan ve usulüne uygun şekilde ilan edilen karar ve tedbirlere aykırı hareket edenler hakkında, 5326 sayılı Kabahatler Kanunu’nun 32’nci maddesi hükümlerinin uygulanacağı düzenlenmiştir. Belirtilen yasaklara aykırı hareket eden kişiler hakkında, çocuklar bakımından ise velileri veya kanuni temsilcileri hakkında, 5326 sayılı Kabahatler Kanununun 32’nci maddesi uyarınca idari para cezası uygulanacaktır.

Beş farklı kurum denetimler için sahada koordineli çalışacak

Yasağın kağıt üzerinde kalmaması ve sahada etkin şekilde uygulanabilmesi için geniş bir denetim ağı kuruldu. Kentteki kolluk birimleri ve yerel yönetimler sürekli olarak su kenarlarında devriye faaliyeti yürütecek.

Söz konusu yasağın uygulanmasına yönelik denetim ve kontroller kaymakamlıklar, İl Emniyet Müdürlüğü, İl Jandarma Komutanlığı, Belediye Başkanlıkları ve DSİ 10. Bölge Müdürlüğü tarafından koordinasyon içerisinde ve titizlikle yürütülecek, tespit edilen ihlaller hakkında gerekli tutanaklar düzenlenerek ilgili kolluk birimlerince gerekli idari yaptırımlar uygulanacaktır. Bu sayede riskli bölgelerin tamamı kontrol altında tutulacak.

Vatandaşlara çocukları bu alanlardan uzak tutun çağrısı yapıldı

Valilik açıklamasının son bölümünde, alınan tüm bu sert tedbirlerin ve cezai müeyyidelerin tek bir gayesi olduğu ve bunun da insan hayatı olduğu aktarıldı. Ailelerin bu süreçte çok daha bilinçli hareket etmesi istendi.

"Valilik genel emri kapsamında alınan bu tedbirlerin temel amacı, özellikle çocuklarımız başta olmak üzere vatandaşlarımızın can güvenliğinin korunması ve telafisi mümkün olmayan acı olayların yaşanmasının önüne geçilmesidir. Bu nedenle vatandaşlarımızın belirtilen yasaklara hassasiyetle riayet etmeleri, çocuklarını ve gençleri bu alanlardan uzak tutmaları önem arz etmektedir" denilerek Diyarbakır halkına duyarlılık çağrısında bulunuldu.

Kaynak:

GDH Haber

GDH Digital'i sosyal medyadan takip edin!

Loading Spinner