İsa karakaş milyonları ilgilendiren kararı açıkladı: Emekli olacaklar dikkat!

Yargıtay Hukuk Genel Kurulu, farklı sigorta kollarında çalışanları yakından ilgilendiren tarihi bir karara imza attı. Buna göre; sigortalılar, dezavantaj yaratan prim günlerini hesaplama dışında bırakarak kendilerine en uygun ve avantajlı statüden emekliliğini talep edebilecek.

0:00

--:--

Son Güncelleme: 24.06.2026 - 11:08

NSosyal Logo
İsa karakaş milyonları ilgilendiren kararı açıkladı: Emekli olacaklar dikkat!
  • Yargıtay Hukuk Genel Kurulu, birden fazla kurumda primi olan vatandaşları yakından ilgilendiren emsal bir karara imza attı.
  • SSK, Bağ-Kur ve Emekli Sandığı günleriyle emekliliğe hak kazanan bir vatandaş, son 7 yıl kuralı gerekçesiyle SGK tarafından 9 bin prim gününü tamamlamaya zorlanmış ve emekliliği bir yıl geciktirilmişti.
  • En yüksek yargı mercii, davacının iradesinin her şeyin üstünde olduğunu belirterek, mağduriyet yaratan Bağ-Kur günleri dışarıda bırakılarak SSK şartlarından emekli edilmesinin önünü açtı.

Çalışma hayatı boyunca farklı statülerde sigortası bulunan kişilerin, emekli olmak için bazı koşullara mecbur bırakılmasına Yargıtay’dan yeni bir karar geldi. Yargıtay Hukuk Genel Kurulu, "Sigortalının kendi iradesinin her şeyin üstünde olduğuna" hükmederek SGK'nın zoraki hizmet birleştirme uygulaması ile ilgili bir karara imza attı.

Emekliliği bir yıl geciktirildi

SGK Eski Başmüfettişi İsa Karakaş, SSK bünyesinde 6730, Emekli Sandığı'nda 450 ve Bağ-Kur kapsamında 2092 prim günü bulunan bir vatandaşın 2002 yılında emeklilik talebinde bulunmasıyla başladı. Davacı, 25 yıllık sigortalılık süresini ve 5000 prim gününü doldurmuş olmasına rağmen SGK engeline takıldı. Kurum, davacıya son 7 yıllık hizmet süresinin Bağ-Kur ağırlıklı olduğunu belirterek, 9000 günü tamamlaması gerektiğini iletti ve emekliliğini bir yıl geciktirerek daha düşük bir aylık bağladı.

Bunun üzerine vatandaş, sadece SSK ve Emekli Sandığı günlerinin hesaba katılmasını ve uğradığı zararın faiziyle ödenmesini talep ederek yargı yoluna başvurdu.

Yerel Mahkemenin kararı davacıdan yana oldu

Dosyayı inceleyen İş Mahkemesi, hak sahibinin iradesinin esas olduğunu belirterek, "Sigortalı hizmet birleştirmeye zorlanamaz" kararına vardı. Mahkeme, Bağ-Kur süreleri dışarıda bırakıldığında SSK şartlarının sağlandığını tespit ederek davanın kabulüne hükmetti. İstinaf Mahkemesi de yerel mahkemenin bu kararını hukuka uygun bularak onadı.

SGK'nın temyiz başvurusu üzerine Yargıtay 10. Hukuk Dairesi, davanın esasına değil usulüne yönelik bir bozma kararı verdi. Daire, dilekçenin sonuç kısmında sadece "SSK hizmetleri" ifadesinin geçtiğini, Emekli Sandığı günlerinin hesaba katılmasının "taleple bağlılık" ilkesine aykırı olduğunu savundu.

Ancak İlk Derece Mahkemesi, dilekçenin bütünü okunduğunda davacının niyetinin açıkça "Bağ-Kur dışındaki sürelerin gözetilmesi" olduğunu vurgulayarak kararında direndi.

SGK’nın itirazı reddedildi!

İş Mahkemesi'nin direnme kararı sonrası dosya, en yüksek yargı mercii olan Yargıtay Hukuk Genel Kurulu'na taşındı. Kurul, yaptığı incelemede davacının yalnızca kendisini mağdur eden Bağ-Kur hizmetlerinin birleştirilmemesini talep ettiğini, yerel mahkemenin kararının usul ve yasaya tam uygun olduğunu belirterek SGK'nın itirazını kesin olarak reddetti.

SGK Eski Başmüfettişi İsa Karakaş, birden fazla sigorta kolunda kaydı bulunan vatandaşların şartlara mahkûm olmayacağını kaydetti.

Kaynak:

Türkiye Gazetesi

GDH Digital'i sosyal medyadan takip edin!

Loading Spinner