Kim Jong-un - KCNA
- Kim Jong-un, Japonya’nın “Asya’da yenilmiş bir ülke” olduğunu söyledi.
- Tokyo’nun askeri kısıtlamaları aşarak “savaş devleti” haline geldiğini iddia etti.
- ABD ve Güney Kore’yi Kore Yarımadası’ndaki gerilimi artırmakla suçladı.
- Kuzey Kore’nin savunma kapasitesini hızla güçlendireceğini açıkladı.
Kim Jong-un, Japonya’nın mevcut askeri politikalarını hedef alarak ülkenin bölgesel güvenlik dengelerini tehdit ettiğini savundu.
Kuzey Kore lideri, Tokyo yönetiminin “askeri güç olma yolunda tüm kısıtlamalardan kurtulmaya çalıştığını” ileri sürdü.
GDH Digital NSosyal kanalını takip edebilirsiniz.
Japonya’ya “savaş devleti” suçlaması
Kim, Japonya’nın İkinci Dünya Savaşı sonrası dönemdeki askeri sınırlamaları aşmaya çalıştığını ve bu nedenle “savaş devletine dönüştüğünü” iddia etti.
Kim Jong-un, bu durumun uluslararası toplumda ciddi endişe yarattığını söyledi.
GDH Digital YouTube kanalına abone olabilirsiniz.
ABD ve Güney Kore’ye eleştiriler
Kuzey Kore lideri ayrıca ABD ve Güney Kore’nin bölgede gerçekleştirdiği askeri tatbikatların Kore Yarımadası’ndaki gerilimi artırdığını öne sürdü.
Kim, Kuzey Kore’nin savunma kapasitesini daha hızlı geliştirmesi gerektiğini belirterek, bu kapsamda daha “yenilikçi ve kapsamlı” planların hayata geçirileceğini ifade etti.

