- Meydan Mahallesi’ndeki Şule Mete Tetik Ortaokulu’nda gerçekleştirilen gençlik şöleninde katılımcılara tavuk, pilav ve ayran ikram edildi.
- Yemeğin ardından çok sayıda öğrenci ve velide mide bulantısı ile kusma şikayetleri baş gösterdi.
- Rahatsızlanan vatandaşlar ambulanslar ve kendi imkanlarıyla Kütahya Şehir Hastanesi’ne ulaştırılarak tedavi altına alındı.
- Hastaneye başvuran toplam doksan sekiz kişiden seksen dördünün öğrenci, ondördünün ise veli olduğu belirlendi.
Kütahya'da bir ortaokulda düzenlenen şenlik kapsamında ikram edilen tavuklu pilavdan yiyen çok sayıda kişi hastaneye kaldırıldı. Gençlik şöleni sonrası gıda zehirlenmesi şüphesiyle acil servislere başvuranların sayısının doksan sekize ulaştığı açıklandı.
Gençlik şöleninde dağıtılan tavuklu pilav menüsü acil serviste bitti
Olay, Kütahya merkezde bulunan Meydan Mahallesi’ndeki Şule Mete Tetik Ortaokulu’nda düzenlenen geleneksel etkinlikte meydana geldi. Okulda öğrenciler ve aileleri için organize edilen gençlik şöleninde davetlilere tavuk, pilav ve ayran ikramı yapıldı.
Etkinliğin tamamlanmasının ardından geçen sürede, yiyeceklerden tüketen bazı öğrencilerde ani mide bulantısı ve şiddetli kusma şikayetleri görülmeye başlandı. Durumun hızla yayılması üzerine okul bahçesinde ve çevresinde büyük bir hareketlilik yaşandı.
Rahatsızlanan onlarca öğrenci ve veli hastaneye kaldırıldı
Okuldaki şikayetlerin kitlesel bir boyut kazanması neticesinde, olay yerine çok sayıda ilk yardım ekibi ve ambulans yönlendirildi. Rahatsızlanan öğrenciler ile velileri, sağlık ekiplerinin ilk müdahalesinin ardından ve kendi araçlarıyla Kütahya Şehir Hastanesi’ne taşındı.
Hastanede doktorlar tarafından hemen müsabaka altına alınan ve tedavi süreci başlatılan hastaların durumu yakından takip ediliyor. Yapılan resmi tespitlerin ardından zehirlenme şüphesiyle hastane kayıtlarına geçenlerin seksen dördünün öğrenci, ondördünün ise öğrenci velisi olduğu bilgisi paylaşıldı.
Sağlık durumlarının iyi olduğu bildirilen hastalar için soruşturma açıldı
Hastanede tedavileri süren vatandaşlardan gelen ilk bilgiler, ailelerin ve yetkililerin derin bir nefes almasını sağladı. Tedavi altına alınan tüm öğrenci ve velilerinin genel sağlık durumlarının iyi olduğu ve hayati tehlikelerinin bulunmadığı kaydedildi.
Yaşanan bu üzücü kitlesel rahatsızlığın ardından adli ve idari birimler vakit kaybetmeden harekete geçti. Şölende dağıtılan gıda maddelerinden incelenmek üzere örnekler alınırken, olayla ilgili çok yönlü bir soruşturma başlatıldı.

