Ormanda görünce sakın dokunmayın! Cezası 700 bin TL, Bolu'da 3 kişi yakalandı

Bolu'da doğada yetişen ve toplanması yasak olan yabani salebi toplarken yakalanan 3 kişiye rekor ceza kesildi. Sadece 4,5 kilogram salep için uygulanan ceza miktarı milyonları buldu. İşte, detaylar...

0:00

--:--

Son Güncelleme: 24.06.2026 - 12:54

NSosyal Logo
Ormanda görünce sakın dokunmayın! Cezası 700 bin TL, Bolu'da 3 kişi yakalandı

Salep toplamanın cezası kaç para

  • Bolu'da 3 kişi yabani salep toplarken yakalandı.
  • Toplam 4,5 kilogram salep ele geçirildi.
  • Şahıslara uygulanan ceza kısa süre içerisinde sosyal medyada gündem oldu.

Bolu'nun Yeniçağa ilçesinde gerçekleştirilen denetimlerde, koruma altındaki yabani salep bitkisini topladığı belirlenen 3 kişi hakkında işlem yapıldı. Doğa Koruma ve Milli Parklar ekiplerinin yaptığı inceleme sonrası şahıslara toplam 2 milyon 97 bin 735 lira idari para cezası uygulandı.

Jandarma ekipleri denetimde tespit etti

Bolu Valiliği'nden yapılan açıklamaya göre, Yeniçağa ilçesine bağlı Çamlık köyü arazisinde İlçe Jandarma Komutanlığı ile Çevre ve Doğal Hayatı Koruma ekipleri tarafından ortak denetim gerçekleştirildi.

Denetimler sırasında yabani salep topladığı belirlenen 3 kişi ekipler tarafından tespit edildi.

Yabani salep neden korunuyor
Yabani salep neden korunuyor

4,5 kilogram salep ele geçirildi

Yapılan kontrollerde şahısların topladığı toplam 4,5 kilogram yabani salep ele geçirildi.

Koruma altındaki bitkiler, gerekli işlemlerin yapılması için Doğa Koruma ve Milli Parklar İl Müdürlüğü ekiplerine teslim edildi.

Kişi başına 699 bin lira ceza

Doğa Koruma ve Milli Parklar ekipleri tarafından yapılan değerlendirme sonucunda şahıslar hakkında 2872 sayılı Çevre Kanunu kapsamında "biyolojik çeşitliliği tahrip etme" gerekçesiyle işlem yapıldı.

Bu kapsamda her bir kişiye 699 bin 245 lira olmak üzere toplam 2 milyon 97 bin 735 lira idari para cezası kesildi.

Salep neden koruma altında?

Doğada kendiliğinden yetişen yabani salep türleri, biyolojik çeşitliliğin korunması amacıyla koruma altında bulunuyor.

Uzmanlar, bilinçsiz toplamanın bitki popülasyonunu ciddi şekilde tehdit ettiğini belirterek vatandaşları uyarıyor.

Çalışmalar sürecek

Valilik açıklamasında çevrenin ve doğal hayatın korunmasına yönelik denetimlerin aralıksız devam edeceği belirtilirken, gelecek nesillere daha yaşanabilir bir çevre bırakılması için mücadelenin sürdürüleceği vurgulandı.

Kaynak:

GDH Haber

Next

GDH Digital NSosyal hesabını takip edebilirsiniz.

Takip Et
Loading Spinner