- 12 yıllık zorunlu eğitimin, erken yaşlarda tamamlanarak yükseköğretime geçişin hızlandırılması tartışılıyor.
- Okullardaki ara tatil uygulamasıyla ilgili veriler, İzleme ve Değerlendirme Başkanlığı tarafından analiz ediliyor.
- Eğitim sisteminde atılan her adımın arzu edilen sonuçları doğurup doğurmadığı, uzman ekiplerin incelemeleriyle karara bağlanacak.
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, AK Parti TBMM Grup Toplantısı öncesinde gazetecilere yaptığı açıklamada lise eğitiminin 15 yaşında bitirileceğine dair iddialara yönelik açıklama yaptı.
Bakan Tekin şunları söyledi:
"Biz 12 yıllık zorunlu eğitimi tartışırken artık çocukların bilgiye erişiminin çok kolay olduğu bir dönemde daha erken yaşlarda yüksek öğretime devam edebilmesi lazım. Zorunlu eğitimin yaşını biraz daha erken dönemlere çekilmesi idi tartışma hala kamuoyundakini tartışmalar izliyoruz, akıyoruz, değerlendiriyoruz."
Rotasyon konusu ve çalışmaların paylaşım süreci
Eğitim dünyasında merakla beklenen rotasyon konusuyla ilgili de kısa bir bilgilendirme yapan Bakan Tekin, bu çalışmaların şeffaf bir şekilde yürütüldüğünü ifade etti.
Tekin, "O konulardaki çalışmalarımızı zaten gerekli ortamlarda televizyon kurumlarında söylüyoruz" diyerek sürecin takibinde olduklarını belirtti.
Pedagojik verilere göre belirlenecek
Kamuoyunda sıkça gündeme gelen "Ara tatiller kaldırılacak mı?" sorusuna yanıt veren Bakan Tekin, her kararın bilimsel verilerle incelendiğini vurguladı.
Tekin açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
"Ara tatiller üzerinden okumayın arkadaşlar. Attığımız her adımı izleme ve değerlendirme başkanlığımız üzerinden takip ediyoruz. Yani yapılan şeyin arzu ettiğimiz sonuçlar doğurup doğurmadığı, pedagojik açıdan pozitif sonuçlar doğurup doğurmadığı, her kararımız için geçerli. Arkadaşlar değerlendirmelerini yapıyorlar. Yaptıktan sonra kararımızı paylaşacağız."

