- Ticaret Bakanlığı, telefon taksit sınırının artırılacağı iddiasını yalanladı.
- Bakanlık, bu konuda yeni bir çalışma olmadığını açıkladı.
- Şu an 20 bin TL altı telefonlarda 12 taksit, üstünde ise en fazla 3 taksit uygulanıyor.
Ticaret Bakanlığı’nın üzerinde çalıştığı yeni düzenlemeyle, akıllı telefon alımlarında 12 taksit imkanının daha yüksek fiyatlı cihazları da kapsayacak şekilde genişletileceği yönündeki iddialara Ticaret Bakanlığı'ndan yalanlama geldi.
Ticaret Bakanlığı, sıfır cep telefonu satışının taksitlendirilmesine ilişkin Bakanlık nezdinde bir çalışma bulunmadığını bildirdi. Bakanlığın NSosyal hesabından konuya ilişkin yapılan açıklamada, şunlar kaydedildi:
Sosyal medyadan paylaşıldı
"Sıfır cep telefonu satışlarında taksitlendirmeye ilişkin düzenlemeler Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumunun (BDDK) yetkisinde olup, Bakanlığımız nezdinde yeni bir çalışma bulunmamaktadır. Kamuoyunun bilgisine duyurulur."
Ne olmuştu?
20 bin TL’nin altındaki akıllı telefonlarda geçerli olan 12 taksit seçeneğinin, 30 ila 35 bin TL bandındaki modelleri de kapsayacak şekilde genişletileceğini öne sürülmüştü.
Mevcut düzenlemeye göre, fiyatı 20 bin TL’nin altında olan akıllı telefonlar için 12 taksit uygulanabiliyor. Bu tutarın üzerindeki cihazlarda ise taksit sayısı 3 ile sınırlı.


