Altın 6 bin TL’nin altını gördü! Dev bankadan dikkat çeken tahmin

Hollanda merkezli bankacılık devi ING, yayımladığı yeni emtia raporunda kısa vadeli zorlu piyasa koşullarını gerekçe göstererek 2026 yılı altın ve gümüş fiyat tahminlerini belirgin şekilde aşağı yönlü revize etti.

0:00

--:--

Son Güncelleme: 24.06.2026 - 17:16

NSosyal Logo
Altın 6 bin TL’nin altını gördü! Dev bankadan dikkat çeken tahmin

Altın düşüşü ile yatırımcılarını tedirgin etmeye devam ediyor. Sabah saatlerinde 6 bin 149 TL seviyesinde olan gram altın şu sıralar 5 bin 995 TL seviyesinde bulunuyor. Gümüş ise bugün ons başına yüzde 3,5'i aşan düşüşle 59,40 dolara geriledi.

Altın ve gümüşteki kayıplar derinleşirken Hollanda merkezli bankacılık devi ING, yıl sonu için altın ve gümüş tahminlerini aşağı çekti.

Uzmanlar altın tahminlerini değiştirdi!

ING emtia stratejisti Ewa Manthey liderliğindeki analistler, altın piyasasındaki jeopolitik risklerin ve merkez bankası alımlarının oluşturduğu yapısal desteklerin sürdüğünü kabul etmekle birlikte, mevcut yükseliş eğiliminin yavaşlayacağını öngörüyor.

Kurumun son raporuna göre analistler 2026 yılı üçüncü çeyreği için tahmini 4300 dolara indirdi. Önceki raporlarda ana beklenti 4 bin 850 dolar seviyesinde bulunuyordu. Banka dördüncü çeyrek hedefini 5 bin dolardan 4 bin 600 dolara düşürdü.

ING ekonomistleri Fed’in politikalarını mercek altına alıyor. Piyasalar gösterge faizlerin uzun süre yüksek kalmasından korkuyor. Kurum uzmanları bankanın faizleri tamamen sabit tutacağını öngörüyor. Yüksek getiriler ve güçlü Amerikan doları altının önünü kesiyor.

Altın cazibesini kaybediyor

Faiz oranlarındaki yeniden fiyatlama mevcut düşüşün ana nedenini oluşturuyor. Fed yetkilileri piyasaya sert mesajlar verdi. Yatırımcılar geniş çaplı parasal gevşeme beklentilerini ileri bir tarihe erteledi. Reel faizler artarken altın fiyatları giderek cazibesini kaybediyor.

Siyasi gerilimler beklenen güvenli liman akışlarını tetikleyemedi. Yatırımcılar önceki kriz dönemlerindeki geleneksel refleksleri göstermiyor. Borsa yatırım fonları cephesinde yatırımcı iştahı tamamen değişti. Piyasalar Mart’ta genel para politikasını yeniden değerlendirdi.

2022'den bu yana en yüksek seviye

Kuzey Amerikalı yatırımcılar fon piyasasında yoğun şekilde kar satışı yaptı. Küresel altın fonu varlıkları yıl başlangıcının yüzde 1,5 altına geriledi. Kurumsal yatırımcılar değerli metal rallisini yılın başında güçlü şekilde desteklemişti. Borsa fonları 2022 yılından bu yana en yüksek seviyeyi görmüştü.

Talep ivme kaybediyor

ING'nin yayınladığı raporda, bireysel yatırımcı talebi gün geçtikçe ivme kaybettiği aktarıldı. Resmi kurumlar 2026 yılının ilk çeyreğinde tam 244 ton altın aldı. Polonya küresel metal piyasalarındaki en büyük alıcılardan biri oldu. Çin Merkez Bankası rezerv güçlendirme alım serisini 19 aya çıkardı.

Analistlerden gümüş tahmini

ING analistleri raporda gümüş tahminlerini de aşağı yönlü revize etti. Piyasalar gümüş madeni cephesinde belirgin bir arz açığı bekliyor. Güneş enerjisi sektöründeki endüstriyel talep büyüme hızı yavaşlıyor. Fotovoltaik panel üretiminde ünite başına gümüş kullanımı ciddi oranda azalıyor.

Analistler üçüncü çeyrek gümüş tahminini 79 dolardan 68 dolara çekti. Kurumun dördüncü çeyrek tahmini 84 dolardan 74 dolara indi. Küresel elektrifikasyon trendleri gümüşü desteklemeyi uzun süre sürdürecek. Analistler gümüşün altından kısmen daha iyi performans göstermesini bekliyor.

Kaynak:

GDH Haber

GDH uygulamasını indir,

gelişmelerden anında haberdar ol!

Loading Spinner