Hatay'da depremzedenin "yaşayan ölü" trajedisi: Ölü ama ceza yazılıyor

Hatay'da 6 Şubat depremlerinin ardından yaşanan inanılmaz bir isim karışıklığı, 39 yaşındaki depremzede Ahmet Artan'ı bürokrasi labirentinde "yaşayan ölü"ye dönüştürdü.

0:00

--:--

Son Güncelleme: 22.06.2026 - 20:17

NSosyal Logo
Hatay'da depremzedenin "yaşayan ölü" trajedisi: Ölü ama ceza yazılıyor
  • Depremden yara almadan kurtulan Ahmet Artan, isim ve baba adı benzerliği nedeniyle kayıtlara "ölüm tarihi: 06.02.2023" olarak işlendi.
  • Banka ve bazı devlet kurumlarındaki "ölü" kaydını düzelttirmeyi başaran Artan, sağlık kurumlarında hâlâ "Kişi ölüdür, işlem yapılamaz" uyarısıyla karşılaşıyor.
  • Yaşadığı trajikomik durum nedeniyle arkadaşları arasında lakabının "yaşayan ölü"ye çıktığını belirten Artan, yetkililerden bu ciddi mağduriyeti bir an önce çözmelerini bekliyor.

Hatay'da 6 Şubat depremlerinin ardından yaşanan inanılmaz bir isim karışıklığı, 39 yaşındaki depremzede Ahmet Artan'ı bürokrasi labirentinde "yaşayan ölü"ye dönüştürdü. Kendisiyle aynı adı, soyadı ve baba adını taşıyan ve vefat eden bir başka vatandaşla karıştırılarak sisteme "ölü" olarak girilen Artan, sağlık kurumlarında hâlâ ölü gözüktüğü için ehliyetini yenileyemedi ve sürücü belgesiz araç kullanmaktan trafik cezası yedi.

"Trafik cezasına gelince yaşıyorum ama..."

Süresi dolan ehliyetini yenilemek için sağlık raporu almak isteyen Ahmet Artan, aile hekimine ve sağlık merkezine gittiğinde sistemlerin kilitlendiğini belirtti. Karşılaştığı ekranlarda "Kayıt yoktur, kişi ölü olarak gözüktüğü için kayıt yapamamaktadır" hatası aldığını söyleyen depremzede, ehliyetini uzatamadığı için bir hafta önce trafik polisi tarafından durdurularak ehliyetsizlikten ceza yediğini ifade etti.

View post on X

Yaşadığı absürt mağduriyete isyan eden Artan, durumunu şu sözlerle özetledi:

"Sistemde ölüm tarihim 06.02.2023 görünüyor. Bundan bir hafta önce trafik cezası yedim. Trafik cezasına gelince yaşıyorum ama bazı şeylere gelince ölüyorum. Bu hatanın en kısa zamanda düzeltilmesini istiyorum çünkü çok ciddi bir şekilde mağdur oluyorum."

CİMER ve Sağlık Bakanlığı'na dilekçe verdi

Deprem anında kimsenin yanında kimliği olmadığı için vefat eden adaşı yerine kendisinin ölü gösterildiğini anlatan Artan, mağduriyetinin giderilmesi için adli ve idari yollara başvurdu. Son olarak CİMER'e şikayet dilekçesi yazıp gönderdiğini ve Sağlık Merkezi'ne de resmi başvuru yaptığını belirten Artan, resmi kurumların sistemleri arasındaki bu kopukluğun bir an önce giderilmesini bekliyor.

Kaynak:

GDH Haber

GDH uygulamasını indir,

gelişmelerden anında haberdar ol!

Loading Spinner