İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan - AA
- İran Cumhurbaşkanı Pezeşkiyan, yaz aylarında artacak enerji tüketimine karşı tasarruf çağrısı yaptı.
- Halkın bilinçlendirilmesi için yerel ve ulusal kurumlara kampanya yürütme talimatı verdi.
- Yüksek enerji tüketen soğutma sistemlerinin daha verimli cihazlarla değiştirilmesi gerektiğini vurguladı.
- Hükümetin sanayi ve üretimde elektrik ile doğal gaz kesintilerini önlemeye çalışacağı belirtildi.
Mesud Pezeşkiyan, başkent Tahran’da Plan ve Bütçe Kurumu’na yaptığı ziyarette, yaz döneminde artması beklenen enerji tüketiminin ülke şebekesi üzerinde baskı oluşturabileceğini söyledi. Bu nedenle enerji kullanımında tasarrufun zorunlu hale gelmesi gerektiğini vurguladı.
Halkı bilinçlendirme ve kampanya talimatı
Pezeşkiyan, yerel ve ulusal kurumların enerji tasarrufu konusunda kapsamlı bilgilendirme çalışmaları yürütmesini istedi. Enerji kullanımının azaltılması için kamuoyunun aktif şekilde bilgilendirilmesi gerektiğini ifade etti.
Yüksek tüketimli cihazlara dönüşüm vurgusu
Cumhurbaşkanı, özellikle soğutma amaçlı kullanılan ve yüksek enerji tüketen cihazların daha verimli teknolojilerle değiştirilmesinin önemine dikkat çekti. Bu adımın, enerji yükünü azaltmada kritik rol oynayacağını belirtti.
Enerji tasarrufu “kültür” haline getirilecek
IRNA tarafından aktarılan açıklamalarda Pezeşkiyan, enerji tasarrufunun yalnızca bir politika değil, toplumsal bir alışkanlık haline getirilmesi gerektiğini söyledi. Hükümetin bu süreci sürekli takip edeceğini ve destekleyeceğini ifade etti.
Sanayiye kesinti yerine verimlilik hedefi
Pezeşkiyan ayrıca hükümetin, üretim ve sanayi sektöründe elektrik ve doğal gaz kısıtlamalarına gitmemek için çaba göstereceğini belirtti. Amaçlarının, ekonomik faaliyetleri aksatmadan enerji dengesini korumak olduğu vurgulandı.

