En fazla ölüme neden olan hastalık nedir
- Türkiye'de 2025'te en fazla ölüm dolaşım sistemi hastalıklarından kaynaklandı.
- Kaba ölüm hızının en yüksek olduğu il Sinop, en düşük olduğu il Şırnak oldu.
- Bebek ve 5 yaş altı çocuk ölüm hızında geçen yıla göre düşüş kaydedildi.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2025 yılı ölüm ve ölüm nedeni istatistiklerini yayımladı. Verilere göre geçen yıl 491 bin 684 kişi hayatını kaybederken, ölümlerin en büyük nedeni yine dolaşım sistemi hastalıkları oldu. Raporda en yüksek ölüm hızına sahip iller ile bebek ölüm oranlarına ilişkin dikkat çeken veriler de yer aldı.
Türkiye'de en fazla ölüme hangi hastalık neden oldu?
TÜİK verilerine göre 2025 yılında ölümlerin yüzde 34,7'si dolaşım sistemi hastalıklarından kaynaklandı. Bu grubu yüzde 16,1 ile iyi huylu ve kötü huylu tümörler, yüzde 15,1 ile solunum sistemi hastalıkları izledi.
Dolaşım sistemi hastalıklarına bağlı ölümlerin büyük bölümünü ise iskemik kalp hastalıkları oluşturdu.
En yüksek ölüm hızına sahip iller açıklandı
Kaba ölüm hızının en yüksek olduğu il binde 10,8 ile Sinop oldu. Sinop'u Kastamonu, Giresun ve Balıkesir takip etti.
Ölüm hızının en düşük olduğu il ise binde 2,3 ile Şırnak olarak kayıtlara geçti. Hakkari, Van, Batman ve Şanlıurfa da ölüm hızının en düşük olduğu iller arasında yer aldı.
Kanser kaynaklı ölümlerde dikkat çeken iller
İyi ve kötü huylu tümörlere bağlı ölüm oranının en yüksek olduğu il yüzde 22,4 ile Ağrı oldu. Van, Kocaeli, Ankara ve Elazığ da listenin üst sıralarında yer aldı. Bu ölüm nedeninin en düşük görüldüğü il ise Kilis olarak açıklandı.
Bebek ölüm hızında düşüş yaşandı
TÜİK verilerine göre bebek ölüm sayısı 2024'te 8 bin 484 iken, 2025 yılında 6 bin 988'e geriledi.
Bebek ölüm hızı da binde 9'dan binde 7,8'e, beş yaş altı ölüm hızı ise binde 11,1'den binde 9,5'e düştü.

